تبلیغات
سورمق a
مردم این زمانه مثل گل انارند ....... از درو جلوه دارند نزدیک بو ندارند
سورمق
موضوعات
آرشیو مطالب
کلمات کلیدی
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390, 09:41 قبل از ظهر روح الله دهقان
اصلاحات مربوط به برنامه تناسب‌اندام از مهمترین اهداف پیشرفت فردی هستند که این روزها همه را درگیر خود کرده است. پس اگر تا امروز توجهی به برنامه ورزشی و رژیم غذاییتان نداشتید، الان بهترین زمان برای اصلاح این وضعیت است. در زیر به نکات اصلاحی مهمی در این زمینه اشاره می‌کنیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.
نکته اصلاحی 1: هر ماه یک حرکت ورزشی جدید را امتحان کنید
نداشتن تنوع یکی از مهمترین اشتباهات در ورزش است. بدن شما بدون ایجاد تغییر در یک برنامه تمرینی، دیگر به آن واکنش نخواهد داد. پس سعی کنید هر ماه یک حرکت تمرینی جدید را به برنامه‌تان اضافه کنید. یادتان باشد، لزومی ندارد حتماً از تمریناتی استفاده کنید که در آن از دمبل و هالتر استفاده می‌شود. می‌توانید بااستفاده از وزن بدن خودنتان هم تمرینات فوق‌العاده‌ای داشته باشید.
نکته اصلاحی 2: به تمرینات هوازی، تمرینات اینتروال را اضافه کنید
اگر تا امروز در تمرینات هوازی از تمرینات اینتروال بهره نگرفته‌اید، الان وقت شروع است. این نوع تمرین نه‌تنها عضلاتتان را حفظ می‌کند بلکه متابولیسم بدنتان را بالاتر برده و سوخت‌وساز چربی‌ها را تقویت می‌کند. علاوه‌براینها، لازم نیست که برای انجام آن حتماً به باشگاه بروید.
نکته اصلاحی 3: به ورزش اول صبح پایبند شوید
اگر دلیل اینکه از ورزش کردن غافل می‌شوید این است که در طول روز مشغله‌تان خیلی زیاد است، سعی کنید از این به بعد اول صبح ورزش کنید. شاید اول سخت باشد که خودتان را زودتر از رختخواب بیرون بکشانید اما وقتی برایتان عادت شد، خواهید دید که اینبار بسیار نسبت به برنامه ورزشتان متعهدتر خواهید شد.
نکته اصلاحی 4: یک جفت کفش رانینگ (running) خوب بخرید
اگر چند سال است که با همان کفش‌های قدیمی ورزش می‌کنید، دیگر وقتش رسیده است که یک جفت کفش رانینگ خوب برای خودتان بخرید. کفش ورزش اگر کهنه یا نامناسب باشد موجب آسیب‌دیدگی می‌شود. پس از این یک نکته به هیچ وجه غافل نشوید.
نکته اصلاحی 5: یک رشته ورزشی را شروع کنید
خیلی وقت‌ها شاید به سرتان بزند در مسابقه دو ماراتن شرکت کنید یا وارد عرصه بدنسازی و پرورش اندام شوید اما کمتر کسی این اهداف را عملی می‌کند. امسال را سال به واقعیت رساندن اهداف ورزشیتان قرار دهید. در رشته‌ورزشی موردعلاقه‌تان نام‌نویسی کنید، یک برنامه تمرینی مناسب را شروع کنید و اگر شد یکی از دوستانتان را هم با خودتان همراه کنید.
نکته اصلاحی 6: روی تناسب‌اندام عملی تمرکز کنید
وقتی تمرین می‌کنیم بیشتر وقت‌ها همه تمرکزمان روی این است که وزنه پرس سینه یا اسکاتمان را هر روز بالاتر ببریم یا حداقل نسبت به حریف تمرینیمان وزنه‌های سنگین‌تری استفاده کنیم. بااینکه اینها هم اهداف بدی نیستند اما سعی کنید امسال کمی هم روی نکات عملی‌تر تمرکز کنید—مثلاً تمریناتتان را براساس فعالیت‌های روزمره انتخاب کنید. تمریناتی را انتخاب کنید که قدرت و کاراییتان را در فعالیت‌های روزمره بالاتر ببرد.
نکته اصلاحی 7: تمریناتتان را به خارج از باشگاه ببرید
اگر همیشه در باشگاه تمرین کنید، ورزش برایتان کسل‌کننده می‌شود و متعهد شدن به آن هم سخت‌تر. برای اصلاح این مشکل، سعی کنید گاه‌به‌گاه تمریناتتان را خارج از فضای باشگاه انجام دهید. در یک کلاس بسکتبال، فوتبال یا شنا ثبت‌نام کنید. ورزش‌های جدید را امتحان کنید، برای تقویت قوای بدنتان به کوه‌نوردی یا صخره‌نوردی بروید.
نکته اصلاحی 8: حرکات کششی را به یک الزام تبدیل کنید
حرکات کششی معمولاً جزء قسمتی از تمرین است که اکثراً نادیده گرفته می‌شود. انجام ندادن حرکات کششی شما را در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌دهد. پس سعی کنید حداقل 10 دقیقه بعد از تمرین را به حرکات کششی اختصاص دهید.
نکته اصلاحی 9: عملکرد ورزشیتان را ثبت کنید
اگر شما هم از آندسته افراد باشید که حافظه‌شان برای به‌خاطر سپردن مدت زمان تمرین یا نحوه عملکردشان چندان قوی نیست، بهتر است که همه نکات مربوط به تمرینتان را یادداشت کنید. اینکار باعث می‌شود روند پیشرفتتان را بهتر ارزیابی کنید و به نقاط ضعفتان پی ببرید تا بتوانید وقت بیشتری را صرف تقویت آنها کنید.
نکته اصلاحی 10: تست چربی بدهید
احتمالاً برای ارزیابی میزان پیشرفتتان به کشیدن وزنتان روی ترازو اکتفا می‌کنید. بد نیست که کمی به خودتان زحمت بدهید و یک تست چربی بدهید. این تست وضعیت ساخت و ترکیب بدنتان را بسیار دقیق‌تر و کامل‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد.

آخرین مطالب
» چگونه با آرایش چشم های ریز را درشت تر نشان دهیم؟ ( سه شنبه 27 تیر 1396 )
» چگونه سیگار را در 30 روز ترک کنیم ؟ ( جمعه 24 مرداد 1393 )
» 10 راه برای یک خواب راحت ( یکشنبه 15 تیر 1393 )
» اسپم چیست و راههای مقابله با آن کدامست ؟ ( شنبه 31 خرداد 1393 )
» هنر طراحی چهره با حروف و کلمات !!!! ... ( جمعه 23 خرداد 1393 )
» آموزش بستن کروات بصورت تصویری ( چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 )
» نحوه جنگ ها در آینده ( پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 )
» 20روش برای کنترل استرس ( دوشنبه 18 فروردین 1393 )
» خواص هفت سین عید نوروز ( جمعه 1 فروردین 1393 )
» آموزش ساخت VPN در ویندوز XP ( شنبه 29 مهر 1391 )
» 60 سخـن حکیـمانه زیبا از بـزرگان ( شنبه 22 مهر 1391 )
» آموزش ساخت کانکشن VPN در ویندوز Seven 7 ( سه شنبه 24 مرداد 1391 )
» سریالهای روزانه برای آنتی‌ویروس نود32 ( دوشنبه 23 مرداد 1391 )
» دانلود رایگان نرم افزار پخشRD Player (ایرانی) ( سه شنبه 23 خرداد 1391 )
» هشدار درباره خود ارضایی کودکان و نوجوانان ( شنبه 13 خرداد 1391 )
» مجموعه 70 طرح آماده کارآفرینی ( پنجشنبه 11 خرداد 1391 )
» عکس هایی از جدیدترین اختراعات ( یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 )
» آموزش جاوا اسکریپت(قسمت اول) ( چهارشنبه 16 فروردین 1391 )
» اشعار مذهبی ( چهارشنبه 9 فروردین 1391 )
» محبوب‌ترین و تنفر برانگیزترین گوشی های دنیا ( سه شنبه 8 فروردین 1391 )
» شعر ( شنبه 5 فروردین 1391 )
» اینترنت را با گوشی موبایلتان تجربه کنید ( چهارشنبه 2 فروردین 1391 )
» مجموعه مقالات آموزشی ویژوال بیسیک به همراه سورس برنامه ها ( سه شنبه 11 بهمن 1390 )
» جزوه آموزشی درس مبانی الکترونیک ( سه شنبه 11 بهمن 1390 )
» مجموعه پروژه های درس ساختمان داده ها ( شنبه 8 بهمن 1390 )
» اختراع کاغذی 10 برابر مقاوم تر از فولاد(+ عکس ) ( پنجشنبه 5 آبان 1390 )
» پنج گوشی پرطرفدار بین خانم‌ها + عکس ( سه شنبه 29 شهریور 1390 )
» تلفن همراهی که در شرایط مختلف آب و هوایی خودش را تغییر می‌دهد!! (+عکس) ( دوشنبه 28 شهریور 1390 )
» نرم افزار موبایل صحبت کردن توسط بلوتوث BT Walkie Talkie با فرمت جاوا ( سه شنبه 22 شهریور 1390 )
» کل مطالب وبلاگ در یک نگاه ( سه شنبه 14 تیر 1390 )
چت روم
نظرسنجی
مطالب وبلاگ در چه سطحی است؟

لینکدونی
درباره ما

سورمق
سورمه
دانلود رایگان
آموزش ساخت vpn
آموزش جاوا
کسب درآمد
ایجاد کننده وبلاگ : روح الله دهقان


  • کل بازدید ها :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
  • آخرین بروز رسانی :

تمامی حقوق متن ها، تصاویر سایت مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها در سایت ها و وبلاگ ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.
.CopyRight © 2010 - 2011 sarmastsoft Group , All Rights Reserved

Theme Design By ParsTools.Com
افزایش آمار بازدید